Loading..
Моля изчакайте...

Продуктът бе добавен в количката.



Зареждане на автоклиматици

Автосервиз 6 ПЛЮС дава съвети по отношение на профилактика, поддръжка и правилна експлоатация на климатика във вашия автомобил.

 

     Много шофьори пренебрегват съветите на опитните сервизни специалисти, че климатика в нашата кола изисква регулярна поддръжка и профилактика. Добре е да се  знае също , че фреона е вид газ , който се изпарява с годините при неговата експлоатация.

 

Устройство на автоклиматичната система.  Най- общо климатичната система се състои от 5 главни звена:

 clima-system

1.  Изпарител:  изпарителя представлява най- общо казано вътрешин радиатор, който има ролята да топлоотдава от хладилния към купето на автомобила, чрез издухване на определено количество въздух от вентилатора, по този начин става и самото охлаждане на автомобила.

2. Кондензатор: След стартиране на компресора е налице променяща се фаза на хладилния агент като от самия газ се преминава към течно състояние, което произвежда топлина. Именно кондензатора е основния компонент благодарение , на който този агент бива охлаждан.

3. Компресор: Може би един от най- важните, разбира се не е единствен компонент е климатичния компресор. Чрез него става самата циркулация на хладилния агент в климатичната система.

4. Expension клапан:  Този клапан има значение, функционалността и вида си като при дюза. Най- общо може да се каже, че посредством тази дюза се иизвършва самото пулверизиране на хладилния агент в системата.

5. Фреон: Фреона в системата на автомобила е като горивото в нашата кола. Без гориво няма запалване, движение. Така е и при фреона. Без фреон или с намалено количество  системата или не работи, или работи но по- трудно и не толкова ефективно.  В съвременните автомобили фреона, който се ползва е наречен R134a, а в по- старите автомобили се ползва така наречения  R12. През 2006г.  получава одобрение и фреон HFO-1234yf, който обаче се слага в днешно време само в най- новите автомобили, които излизат на автомобилния пазар.

Съвети за правилна експлоатация на климатичната система:

  • Когато купето е нагорещено е необходимо да го проветрите и да вкарате свеж въздух като оставите прозорците известно време отворени.
  • Добре е в началото докато купето се охлади да настроите градусите на минимум и да пуснете вентилатора на максимум.
  • Когато купето е охладено може да оставите климатика да работи на нормална степен и температура.
  • За нормална температура при включен климатик се приема от 20 до 22 градуса. При по- чести спирания и излизания от колата е добре климатика да работи на 25 градуса.
  • Добре е да знаете, че когато климатика е включен това може да отнеме до 10% от мощността на двигателя, като и консумацията на гориво се покачва с около литър на 100км.

 clima-system2

 

Автосервиз 6 ПЛЮС предлага както пълнене на фреон във вашата климатична система, така и профилактична проверка на маслото в компресора. При случай на намаляло количество масло в компресора може да се стигне до неговата повреда или неправилна работа.  Затова ние предлагаме цялостно решение , което се състои в едновременно пълнене на фреон във вашата система и допълване или изцяло нова зареждане с масло в компресора на вашия климатик.

 

 

Нашите сервизни специалисти имат богат опит в ремонта и поддръжката на автоклиматици. Ние притежаваме  машини с вграден софтуер  най- ново поколение за пълнене и профилактика на климатични системи.


clima-machine2

Ако при диагностичната проверка на климатичната Ви система открием  проблем ние ще можем да го разрешим. Извършваме смяна на кондензатори, климатични радиатори, алуминиеви тръби. Нашите сервизни специалисти могат да ревизират климатичния компресор и ако подлежи на ремонт да го поправят или заменят с друг.

 

ЗАПОВЯДАЙТЕ В АВТОСЕРВИЗ 6 ПЛЮС!
clima-process